Sunday, December 07, 2014

Kurus dengan Sihat


Assalamualaikum Seha ucapkan kepada semua pembaca-pembaca yang sudi melawat blog #SehaSiCantikManis. Seha doakan agar semuanya sentiasa sihat sejahtera hendak nya dan sentiasa berada di bawah lembayung Maha Pengasih dan Maha Penyayang.


Kenal tak sape ni? Seha lahh..hahahahaha..kembang nyee :)

Macam mana Seha boleh kurus? macam mana boleh hilang 10kg? Semuanya hanya
dengan Set Kurus Shaklee!

Jom ..kite ikuti sharing Seha.. Jemput Baca dengan Gembira tau.. :)



Aku Yang Dulu Bukan Yang Sekarang

Pertama sekali mesti nak panjatkan segala kesyukuran ke hadrat ILAHI sebab dengan izin Nya jua lah yang membuatkan seha sampai ke tahap ni..

Sejujurnya, dulu memang tak percaya langsung yang Seha mampu menghilangkan 10KG dari badan kesayangan yang dah banyak berjasa ni.

Tapi semua nya berubah bila Seha masuk dalam group Cabaran Ideal Weight(CIW) dengan rakan MFMS yang sangat superb! best!!

Lepas hilang sekitar 10KG, Seha rasa lebih yakin, lebih ringan dan mestilah rase lebih cantik (vogue de vass!!) tu ade kan u olls.. hahahaha..

Kalau dulu banyak baju yang tak muat, boleh kata tiap-tiap kali gaji mesti beli baju baru..sampai penuh dah almari..sampai mak pun membebel sebab bazir duit banyak sangat..tapi itu dulu lah kan..sekarang.. M.O.J(mak ok jerr)

Nak habaq mai, kalau nak kurus ni bukan boleh main hentam keromo je ok..kene ade care-care yang betul..dan diet bukan nye bermaksud tak boleh makan langsung! ha kalau ade yang care diet nye macam ni..salahlah cggtmyare nye tu..

Ke mana perginya 10KG tu?ok itulah persoalan nya..jom kite "korek" satu persatu ok?

#SehaSiCantikManis dengan berat badan yang diidam idam kan



Dulu Aku Tak Macam Ni..

Sebab ape Seha kate dulu seha tak macam ni? tak macam sekarang? banyak sebab nye..jom nak cerita mai kat hangpa.. hehehe..

"Salah banyak" sebabnye ialah dulu banyak baju-baju lama yang tak muat. Dah la tak muat..tak sedar diri..pakai jugak..kadang-kadang tu macam "sarung nangka" pun ada..sebab ape ni semua terjadi? Sebab seha suka makan..sangat-sangat kuat makan..nafsu besar, selera besar..main hentam je nak makan ape (fast food segala bagai)

Ok, bile dah sedar diri makin "sihat" dengan jaya nya, mula lah "cuba try test" macam-macam produk kelangsingan..(macam-macam ado) yang jenis minum, jenis sapu 5 minit boleh kurus, (hah kau!), yang balut badan, yang herba, pokonya semua lah..semua Seha try. 

Tak kurang hebatnye, mak Seha pun menyokong siap beli lagi pil kurus brand "Fig**e Up". (punyalah dia nak anak dia ni kurus..sanggup tu belikan stok pil kurus dengan care cepat) Tapi tak lama lepas tu dapat tau yang brand tersebut tak selamat di gunakan dan disahkan oleh KKM.. Ah sudah! terus stop dan buang!!

Hasilnya? kurus lah jugak..SIKIT..tapi dengan care yang tak sihat..bile makan atau guna produk lain..tak boleh makan tulah, tak boleh makan ni lah..banyak pantang larang nye..

Last-last impian utk lebih kurus dan langsing terkubur, sebab seha tak boleh diet dengan care tak makan..sebab nya Seha ada gastrik, gastrik sampai tahap terketar-ketar dek kerana lapar.. (macam parkinson tu..eh betul ke eja ni?) kesian kan? ish ish ish...

Sudah nye, duit pun banyak yang habis, beli baju lah, beli produk lah, tapi KURUS? tak jugak..baju penuh satu almari..nak bagi orang..sayang pulak..sebab dalam otak ni dok pikir macam ni..


 "ah, nanti aku kurus, mesti ak boleh pakai balik ye dak" 

Masalahnye, bile yang nak kurus nye ni?? duit dah banyak di laburkan..dalam hati mula rasa geram dan putus asa dengan diri sendiri..


Hidup Aku Mula Berubah

Ok, kita masuk stage hidup ku mula berubah bile berjumpa dengan rakan2 seangkatan dalam group Cabaran Ideal Weight (C.I.W)..series cakap group ni best GILER!! High energy!! high momentum!! sangat-sangat bersemangat nak dapat kan berat badan yang di idam-idamkan..

Syukur alhamdulillah, Seha diserap masuk dalam C.I.W dan "berjemaah" utk kurus dengan care yang sihat dan betul..lagi rase diri ni beruntung sebab ade personal trainer sekali dalam C.I.W iaitu Abang Ketak suami kepada kak As.. salah seorang group member kami. Kawan-kawan jemput view blog beliau di http://ashanneeta.blogspot.com/ ..


Set Target

Maka bermulalah perjalanan diet kami secare sihat dan betul siap dengan exercise lagi.. yang best nye walaupun hanya di wassap group, kami boleh buktikan yang kami boleh..

Dari semasa ke semasa kami kene hantar "report"ape yang kami makan, ape yang kami buat, dan exercise yang kami lakukan..rupe nye lagi senang nak kurus kalau" berjemaah" kalau nak dibandingkan bile buat sorang-sorang..

Sebab feel die memang lain, kite jadi macam gerun pun ade, bile kawan-kawan capai target, kite pon mesti nak capai jugak target.. (betul betul?) mana boleh kawan je yang kurus sorang-sorang..tak acilah kan..


target #SehaSiCantikmanis nak berat 50KG dan body ala-ala Siti Nurhaliza..semua orang wajib hantar dan buat gambar ni untuk boost up semangat masing-masing


Loose Weight Dengan Bantuan Supplement Yang Betul

Sebenarnye sebelum join C.I.W lagi Seha dah consume partial daripada set kurus Shaklee yang hebat ni..mula-mula hanya try Lecithin dan Alfafa..nak tgk macam mana pegi nya..memang best! Seha detoks dengan baik sekali..

Hari-hari "dating" kat toilet..haha..bukan ape..sebab sebelum ni seminggu adelah hanya 2-3 kali je pergi melunaskan "hutang besar" kat toilet..kan tak normal tu kan..lepas tu masalah sembelit pon memang hilang terus semenjak konsisten makan.. Ianya sangat membantu sistem perlawasan badan kita..

Lepas tu bulan seterusnya Seha mula ambil ESP dan Cinch..Seha buat as breakfast.. rasenye? sedap baq hang..rasa coklat..yummy!! sampai sekarang dok minum..kalau tak minum setiap pagi rase macam kehilangan yang amat sangat.. dah la sedap, kenyang pulak tu sampai ke tengah hari..yang best nye..

Penyakit terketar-ketar gastrik pon lame tak "menyinggah"..Alhamdulillah..dah jumpa solusi terbaik untuk GASTRIK.. yeay!!



Inilah supplement terhebat di abad ini! Selamat dan Halal ok..


Yeayy!! Aku Dah Kurus! Alhamdulillah..


Dalam masa lebih kurang 3 bulan, akhirnya Seha berjaya menurunkan berat badan sebanyak 10kg! dengan Set Kurus Shaklee. Ya..hanya dengan Set Kurus Shaklee.

Best kan? bile kite dapat turunkan berat badan kite..yelah mesti ada yang selama ni dah cuba banyak produk tapi tak jadi-jadi jugak...ish2 KESIAN!!

Inilah "result" yang Seha dapat lepas join Cabaran Ideal Weight dibawah kelolaan group kami yang sangat happening! Group Maria Firdaus, The Most Fantastic Shaklee Group in Malaysia.


Hilang 10 KG dalam masa 3 bulan, BEST GILERR!!


Best ke Best? kurus dengan care yang sihat..mestilah best! bukan dengan cara tak sihat.
Kurus dengan cara jaga makan, dan juga dengan senaman yang betul. 

Cara-cara senaman yang betul pun di sediakan oleh Abang Ketak "a.k.a" Personal Trainer kami semua dalam C.I.W. Terima kasih banyak-banyak Abang Ketak atas tunjuk ajar kepada kami semua. Syukur Alhamdulillah!

Hari-hari Abang Ketak akan tanya kami dekat group "makan ape hari ni", siap kene send gambar makanan sebagai bukti..haha..kalau salah je jenuh kami kena "motivasi"..haha..mau tak takut..

Hari-hari juga Abang Ketak akan tanya kami "hari ni exercise ape?dah exercise ke belum?"
Gigih Abang Ketak membantu kami..support kami 100%!! Beruntung kan kami?

Nasihat Buat Mereka Yang Nak Kurus

Khas buat mereka yang bercita-cita nak mengurangkan berat badan, ade beberapa perkara yang ingin saya pesan.

Pertama, nak kurus bukan dengan cara tak makan. Atau pun dengan cara "skip" makan. Cara tu memang SALAH. Nak kurus kite perlu makan, tapi mestilah dengan cara yang betul, "portion" yang betul. 
Kedua, nak kurus kena seiring kan dengan senaman, walaupun hanya 10 minit sehari. Senaman ini penting bagi yang nak kurus. Nak ke kalau dah kurus nanti kulit menggeleber? mesti tak nak kan?
 mesti nak Solid kan? jadi , BERSENAMLAH.. macam-macam senaman kite boleh buat, nak rujuk dekat "you tube" pun boleh..macam-macam ada...

Ketiga, nak kurus kena ambil supplement yang betul. Pilih lah supplement yang serasi dengan diri kita. Selain tu, cara pemakanan supplement juga haruslah betul. Jangan salah makan. Kalau tak, nanti tak dapat pulak result yang kite idam-idam kan.

Keempat, bile kite dah berjaya kurus dan dapat berat badan yang kite nak, kite kene maintain, bab ni lah yang saya rasa lebih susah daripada nak turun berat badan..hehe.. Benarlah bagai dikata..nak kurus SENANG je, nak MAINTAIN tu yang susah. 


Alhamdulillah selesai sudah entri kali ni tentang Kurus dengan Sihat. Seha harap entri kali ni bermanfaat untuk anda semua yang membaca. Sekiranya bermanfaat, sudi lah kira "share" kan entri Seha ini.

Jika ada sebarang pertanyaan tentang bagaimana mahu kurus dan juga tentang supplement yang Seha ambil ni, anda sangat-sangat dialu-alukan untuk bertanya dengan Seha di 017-7448039 (wassap/call/mesej/telegram).


Terima Kasih dan Seha doakan anda sentiasa sihat sentiasa.
Amin ya Rabbal Alamin.





















0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

Kepakaran Saya

Saya ialah Pengedar Sah Shaklee di Bayan Lepas, Pulau Pinang.
(Shaklee ID : 1088276).
Cash On Delivery (COD) sekitar Bayan Lepas, Bayan Baru, Teluk Kumbar, Balik Pulau, Sungai Ara,Bukit Jambul, Relau..
Penghantaran ke seluruh Malaysia, Singapura dan Brunei, menggunakan Poslaju, GDEx atau Citylink.

Dengan setiap pembelian vitamin di sini, anda layak mendapat:-
- Harga Istimewa
- Jadual Makan Vitamin
- Konsultasi Percuma Berterusan
- Jemputan ke group Facebook exclusive
- Peluang menjana income dengan Shaklee

Hubungi Norfasihah di:-
017-7448039
seha5858@yahoo.com

Instagram

Facebook

Popular Posts

Followers

About Me

Disclaimer #1

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Disclaimer #2

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Jumlah Pelawat

Copyright © Fasihah Muhamad | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com | Prepared by Afham Rusli Technologies - Afham Rusli Technologies